kartong

SMAK 2020: Vann på kartong lansert med hjelp av «Tutta»

blank
Lansering av vann på kartong
Suzann «Tutta» Pettersen var bærekraftambassadør for Dink COOL på SMAK 2020.

Suzann «Tutta» Pettersen er bærekraftambassadør for selskapet Drink Cool som nå lanserer vann på kartong fra Tetra Pak.

– Vi er første med dette på det norske vannmarkedet, forklarer Andreas Hatlevik, grunnlegger av Drink Cool. Han mener at Norge henger etter på dette området.

– Kartongflasken lanseres som et alternativ til PET-flasker til kjølt vann i tre smaksvarianter, sier han.
Målet er å komme inn med produktet i dagligvarehandelen og convenience-markedet.

Harald Maartmann, CEO og Co-founder, legger til at målet er å satse internasjonalt.

– Vi har allerede vært på messe i Kina med god respons. Hit skal vi sende en prøvesending på noen titalls tusen vann når første linje er produsert. Vi ser også på Sør-Korea hvor vi har gode kontakter.

En spesialitet med kartongflasken er en SnapCool-logo som ved scanning med smarttelefon sender brukeren til SnapChat, der han eller henne blir møtt med ønsket innhold.