Ritter Sport retter seg mot reisemarkedet med oppdatert emballasjedesign og bruk av fiberbasert emballasje.
Det tyske varemerket for sjokolade kjørte en annonsekampanje mot bærekraftbeviste reisende der de lanserte sin redesignede fiberemballasje for den nye sjokoladen «Taste Chocolate in Full Colours» i fjor høst.
– Vi følte at det var på tide at vår serie med reiseprodukter burde få sitt eget emballasjekonspept, sier Nicole Miltenberg, Marketing Management Travel Retail for Ritter Sport.
– Den nye formgivningen er mer fargerik, påvirkende og eksklusiv. Vi ville omsette følelsen ved reising og reiselyst i en ny fargekodet design og et nytt emballasjekonspept som er basert på de bærekraftstandardene Ritter Sport står for.
Overgangen fra plast til papir og røffere kartongemballasje spiller på mer naturlig utseende og taktile følelser. Målet er å kommunisere Ritter Sports bærekraftsholdninger til globale reisende gjennom emballasjens taktile egenskaper.
Innen 2025 skal merkevaren fullføre overgangen fra plast til papir for hele serien med sjokolade og å bruke gjenvinnbar plastfolie i wraps og ståposer. Målet er p bruke emballasje laget av fornybare råvarer.